ätbar arkitektur

har gått från att aldrig göra pepparkakshus till att ha blivit indragen i någon kult som dedikerar sig till det?
Började med att min far för några helger sen skulle ta sig an det.
och detta är vad som skapades. Jag ville absolut ha ett klocktorn (men degen räckte itne till torn) och klockorna ser ut som bajs. Formades med en potatis som underlag och resten var ändå ett fint första försök tycker jag?

Fredriks familj gör varje år jättefina men nu skulle vi göra ett själva, det är byggt av hat och krångel kring att jag tydligen inte skär degen tillräckligt rakt och sen hur degen bestämde sig att gå sönder hela tiden. men vi fick också ihop det tillslut, med någon slags hail satan kyrka??
Var i Stockholm med klassen och på moderna muséet hade dom en hel utställning med pepparkakshus med helt sjuka resultat??
PERSONLIGEN FÖRDRAR JAG MINA EGNA VERK... men dom här va ju helt acceptabla ändå? 

Kommentera här: