Pommes och panik


Cirkulera bland myggställen (varför vill dom förstöra sommaren för en så mycket) med skittles och gifflar.
Sitter vid badplats och pratar om onödiga saker och lite viktiga, tanter byter om i vassen och simmar fast tar sig inte frammåt. Mikaela hämtade mig och Fredrik iallafall. Vi smög utanför bostäder som jag står i kö i och sen åkte vi till Max och åt massa på uteserveringen.

Förövrigt går mitt liv helt åt helvete såhär snart efter studenten. kommer klaga nu så YEAH: Har vart brutalt svårt att ens få visning på lägenheter jag sökt. Kollat på ettor och anmält mig på alla hyresvärdar och allt inneboende som kommer ut, men får ingenting av det. Vart intresserad av sämsta lägenheterna för typ 6000 kr och gråtit på dom OCH SEN KOM DE MER SKIT, jag blev nekad CSN/studiemedel/studielån. Så från 9k i månaden kommer jag nu ha 1050 kronor.... som ett vanligt csn.... och de gör ju så jag har noll jävla chans att få bostad. FÖR HYRA ÄR LITE DYRARE ÄN TUSEN KRONOR plus mat och sen ska jag betala lite materialkostnad till skolan även.
Så nu flyttar mamma till katrineholm om en månad, jag har inte bostad löst eller några pengar att lösa det för.
Vi ringde liksom CSN innan jag ens sökte skolan för att se jag skulle kunna få det beviljat och dom sa ja? Men nu säger dom nej och ajg får inget förrens nästa höst då jag är tjugo och det är terminen efter (makes no fucking seeeense)
Vill verkligen inte tacka nej till skolan eller flytta till katrineholm för det är den äckligaste byhålan någonsin. Känner ingen där (förutom Amanda som inte går i skolan där och liksom YEAH) och kommer vara helt sönderisolerad och bli mer depprimerad och ruttna bort där föralltid.

Så är inte så livspepp just nu. Mamma kollar treor att bo i här i gävle men dom flesta är från i höst redan när terminen börjat och hon har ju fixat lägenhet i katrineholm redan, så allt är en stor röra. Min hjärna är sönderbelastad av det här.
 

Kommentera här: