Skyfall/duggregn

Tog en promenad i regnet med Fredrik. Fotade lite och vi försökte spela minigolf med kottar (sparka på kottar på banorna?) i brist på annat men det ledde till ett kottkrig. Vi dubbelåkte linbanor, gungade och slogs med benen och tillslut föll Fredrik dramatiskt av den barnsäkra gungen hur det nu var möjligt. Han flög iväg baklänged iallafall. 
Varför är allt så fint när det regnar? Minus drunknande daggmaskar. 
Gullebulle på marken. Inte alls dramaqueen. Tröstade med rabarpaj när vi kom hem.
SaKER MAN KAN GÖRA I GÄVLE: stå i regnet och vara arg på kottar. Nästa dag så var det kubb i regnet istället. Jag och hans lillasyster vann storslaget. Blir antagligen bal i regnet också. 

Funderar på mina arbetsprover och jag har en liten hög av dom nu, men känner mig inte orginell eller som jag kommer sticka ut någonting. Kanske om jag fotar skulpturerna av min pågående orm (ska försöka bli klar med den imorgon föresten! Sprayfärgning som är kvar) och kohuvudet jag gjorde i höstas. 
Har lite idéer av att måla en skepnad med en kristallkula där huvudet ska vara och sen måla ett avhugget huvud på bordet där kristallkulan skulle stå. Hade en konstig dröm om det, om hur människoödet spåddes så fast allt var väldigt skevt. Får försöka få ner det på papper. 

Kommentera här: