Tacos, lera och kalas

Var bjuden på tacodate hemma hos Mikaela idag vilket var oerhört romantiskt med mat rinnandes nedför hakan och på min vita klänning /bästa klädvalet för slaffsmat.
Den första av för många tacosar. 
Och inviga hennes altan för säsongen!!! 
Vi diskuterade konsttentor som hon har, fick bläddra i en tio kilos tung bok om konstvetenskap och kände mig lyckligt lottad som inte behöver göra sånt. Pratade lite resor och kommande stora brinnande eldar sista april. 
Jobbat med små lerfigurer som ska bli ödesgudinnorna/moirer i skolan. Tänker tre gummor i kåpor som ska stå på en platta med diverse symboler som symboliserar varje gudinna- spinnrock, garnnystan och en sax. Sen efter dom är glaserade tänkte jag göra som ett litet messy nest av röd tråd som ska teckna livstråden. Låter väldigt pretto men im excited. Dom är så fula och jag älskar dom. 
 Jag och Maria hade fest på skolan igen med ljusslingor och discolights. Kastade glitter på ögonlocken och peppade med musik. Folk slängdes ut och spydde i slasken. Mina cigg blev ollade och inledde ett förhållande med Felicia i fem minuter. 
Fick stargazer ögonskugga av Felicia i födelsedagspresent!!! "Glitter makes me think of you" är ju toppkomplimang. Ser ut som en slutty bowie i den och I LOVE IT. 
Åkte till valbo med Fredrik för att eat some food och köpte en vit marker penna. It was cosy. Annars har vi bränt all vår tid på att kolla på mumin.
Har även lov nästa vecka och ska JOBBA måndag och tisdag!? Introdagar och är så rädd att råka tappa någon pensionär eller ha sönder saker /dom/. Annars har jag inte supermkt planer för påsk. Vill fotografera, äta smörgåstårta, grilla med my friends, inviga badsäsongen med Fredrik i en sjö utan att frysa ihjäl. 
 

Kommentera här: