Berlin baby part 2

Det viktigaste från resan:
.... MATEN!!! När vi landat och kommit till hostlet så skulle vi få äta lite snabbt så vi kollade längst gatan och hittade (ENMILJONVEGANSTÄLLEN) ett mexianskt street food ställe med massa nachotallrikar och burritos. The burrito of pure love. Sötpotatis och bönor med salsa. Bästa jag ätit (särskilt när man åt frukost 5 på morgonen och kom fram till hostlet vid 2)
Frukost på hostlet som serverade massa fruktsallad och bröd man kunde äta hur mycket man ville av (tills man ville svimma). Bor så sällan på hotell eller reser så hotellfrukost ska embrace:as så hårt man bara kan.
Kreutzburger som hade flera veganalternativ och var supergott! 90-tals musik spelades i bakgrunden.
Flera små lunchstånd på Mall of berlin så köpte en smoothie med mango banan jordgubb, en wrap med veggies, hummus och någon jättegod röra!!! AND en couscous bowl med dressing och falafel with veggies under those balls.
Vår lärare släppte av oss på ett litet rikemanstorg där han bad oss äta lunch: irriterade stön bland klassen medan lärarna sveper in på närmsta resturang medan resten av oss försöker springa på den lilla tiden till subway och kiosker som KNAPPT FANNS I NÄRHETEN AV THAT FANCY PLACE, men hittade jättegod asian food: friterad tofu med en indisk jordnötssås. 
Testade vietnamesiskt mat för första gången och beställde in soya kykling (SÅ REALISTISKT JAG GRÅTER) med fresh veggies, chilisås (som var typ en soppa under alla grönsaker som soyabitarna låg i) lemongrass och något kryddat ris. HUR GÅTT SOM HELST förutom att min mun verkligen brann upp och fick panik beställa in vatten när ölen bara gjorde det värre. 
Något jag helt glömde bort i all matkoma-fokus var ju FIKA? BAKELSER! Första kaféet vi var på var mest ett "hallå vi måste sitta ner innan jag slår ner nästa person i utmattning" - så hittade vi ett litet place där jag köpte en kokos-hallon-scone och drack kaffe till det. Maria tippade baristan ordentligt efter charmigt ha tappat massa mynt i koppen till kunden innan henne. Love her. 
Andra kaféet var på hostlet sista dagen när man spenderade alla mynt man hade för man inte kan växla tillbaka så fanns det suuuuperstora chokladkakor!!! 
Last day så sprang vi förbi ett "veggie bowl" ställe. bowltrenden <3 Got myself a farmers disch med sallad, hummus + någon... röd... hummusliknande dipp...  bulgur rödbetor och tofu. v nice v fresh v healthy. 
Last buy: veganglass på flygplatsen som åts i ledsamhet i väntan på ett försenat flyg.
Det här har nog vart det värsta med att komma hem? Att jag inte kan vända mig vart jag än är ute och hitta vegan resturanger utan nu gäller det att leta fyra timmar fr att komma fram till att man kan äta typ.. en potatis. Väldigt tråkigt. Samma på deras "ica" och mataffärer så fanns de ju hela vegan sektioner. Mer vego än kött i berlin. VILL BO DÄR PGA MATEN. Inget duger i sandviken.

Kommentera här: