This weekend: katrineholm

Över helgen så åkte jag och Fredrik ner till katrineholm för att hälsa på min familj!! Blev mycket ätande och fikande, gos och twin peaks.
Mötte pappa och Kicki på glasögondejt (vi valde ut några helt nya identiteter åt dom med annorlunda glasögon än vad dom själva valt) och sen åt vi nice:ig mat. Friterad tofu i cocos curry.
Katrineholm har fått några nya offentliga art works som jag verkligen gillar (!? I DEN SUNKBYN!?) som är stora vintage lampor på lyktstolpar. Mamma hade tänkte på mig när hon såg dom så vi tog en promenad med hunden och kollade på allihopa.
Mamma hade bakat en knäckig paj med blåbär och jordgubbar, så himla god. Även massa avancerad mat som jag inte orkar göra själv i mitt studentiga kök... som lasange och en veg version av köttfärslimpa. Har verkligen ätit varje timma på den här resan?
Morfar, mormor och storebror reunited. Tråkigt att bara träffa dom 1-2 gånger per år. Men vi fikade på och pratade om vargvalpar, serier och könst.
Så gullemamma med en slightly piece of broken doggo. Hennes lägenhet var väldigt drömig med nästan 3m i tak och stora vita dubbeldörrar. Var väldigt skönt att hälsa på familj särskilt med Fredrik, även om vi trängdes på minsta madrassen i universum och armkrokades för att inte ramla ur.

Kommentera här: