Gysinge länskonst

25 augusti var det vernissage för länskonst som jag var stipendiat till. Jag jobbade med naturen (som vanligt) och det förgängliga med den. "sommaren som var" var titeln på tre utav mina vävar. Jag har jobbat med maskrosor, tistlar och ormbunkar- sånt som inte varar. Maskrosorna som växer fort och dör ännu snabbare med sina frön i vinden. Svårt att jobba med utan att det gör sönder mellan fingrarna. 
Tänker på bränderna som vart i sommar. Hur så mycket skog, natur och folk hem har försvunnit upp i rök. Hur vi tar saker för givet. 

Jag hade även med mig "Förvildad, tillväxt" som jag visat på silvanum, mina fotovävar som jag älskar.
Det såg ut lite såhär
Det enda tråkiga var att när pressen var och fotograferade så hängde mina saker diagonalt och väven längst ner var vänd med baksidan utåt. Vilket jag tycker är så otroooooooooooooligt (mer betoning på det tack) dåligt? Att dom varken frågat om hur hängningen ska vara och sen låta det vara snett och ännu värre åt fel håll. Näe. 
Gick inte att få det riktigt rakt tillslut för något band hade släppt under allting :-(((
Lite av de andras verk^ en keramisk skog med ljudverk i sig, en berättelse om en dag i skogen med konstnärens pappa från när hon var liten.  
Fanns kossor och skulpturer av alla slag. Väldigt fin lokal där ute i ingenstans i Gysinge. 
Tack ni som kom <3

Kommentera här: