Slutet och början på året

Hejdå 2017, hej 2018. Hälsade på nya året i värmen i Las Palmas. Jag och Fredrik spenderade fem dygn i 32 graders värme med gratis drinkar och höga havs vågor. 
Observera snygga drinkglasen/7up muggarna med sprit
Vi bodde på ett mysigt familjehotell i maspalomas. Fanns lite katter runt om på området, en pool, biljard och minigolf man kunde underhålla sig med när man brann upp i värmen. Jag vann ca minus gånger så ger upp min biljardkarriär
värmevärmevärme. Svettiga händer som ändå håller hand. Vi köpte bubbel att dricka på balkongen, gick bland palmerna och pekade ut dom finaste (träffade en spansk igelkott i torra gräset), åt hotellfrukostar och Fredrik åt hummer en kväll.
Fullmånen verkar större och starkare än i swedo?? Is it the ocean?
Fanns inte så mycket veganmat så åt mest av salladsbuffén på hotellet. Någon dag fanns det vårrullar och någon dag wok. Annars var det inte så stort utbud. STARVING GIRL. I stan hittade vi knappt något heller, servetriserna såg förvirrade och ledsna ut när jag frågade. 
Men på nyår hittade vi food!!!!  Dom hade en special meny för nyårsveganer tillomed?? så fick homemade schnitzel med svamp och stekt potatis. SÅ BLESS. 
Vi såg fyrvekerier över palmerna och hade tutor och hattar redo.  Blev indragen i en spansk nyårstradition att man ska äta tolv vindruvot på dom tolv första sekunderna på det nya året. Det ska ge en tur,  OM man inte hinner kvävas på att trycka in alla vindruvor i munnen. Jag hann till fyra... 
Palm tree shooketh
!!!!!! SÅ FINT HELA TIDEN. Ölades och skålades mestadels i tiden (dricker bara öl utomlands tydligen?) 
Fanns ett stort tivoli ganska nära oss, så även fast jag undvikit parisehjul since the year 2004-ish så åkte vi upp och såg den lysande staden. ^^^^ försöker dölja paniken på bilden, KOLLa hur harmonisk man kan lyckas se ut.
Tråkiga delen är att lämna och åka hem. Men hann iallafall bränna mig och få lite tid med han jag tycker om mest av allt. Kändes så fint att få åka bort bara vi två, pausa verkligheten ett tag. 
Hemma i slask och kyla igen med nya mål för året. Brukar inte ha nyårslöften utan mer ~mål~ som att practise self love, försöka ta sig bort från comfort zone. Ska reda ut nu vilken skola jag ska söka och lite sånt. Fredrik planerar in resor till bali och jag längtarlängtarlängtar till allt. 

Kommentera här: