Jul hos pappa

Över jul har jag vart i Katrineholm, både hos min pappa och mamma. I onsdags åkte jag och Fredrik till min far ute på landet och spenderande några dagar såhär:
Vi skulle bygga den finaste lille hexagon-pepparkaksstugan någonsin. Den hade tillomed en hundgård.
Tyvärr smälte hunden ner till något marsvinsliknande i ugnen, men det fick lov att fungera ändå.
Mätningarna kanske inte blev korrekta med stugan blev iallafall lite charmig och det var kul att bygga ihop det.
Eftersom pappa bor långt ute på landet så tog vi en lång skogspromenad (eller pappa var faktiskt inte ens med för han jobbade över - på vintersolståndet dessutom, årets mörkaste dag)

Alla regndroppar hade frusit till is och solnedgången kom halv tre
Så isigt och fint, om man bortser från att vi halkade ca varannat steg
Åkerfältet mellan skogen och deras hus. Ibland undrar jag varför jag bor mitt i stan (tills jag kommer på att civilisation, affärer, skola, cafée och krog är nära och att åka buss suger DÅ känns stan bra igen)
 
Hos pappa var det jättemysigt och vi drack vin, hade snöbollskrig, åt julig pizza och kollade på julfilmer.

Kommentera här: