Tentaångesten (ett överdrivet inlägg)

Tyvärr var det ju inte ett aprilskämt att jag hade fått underkänt på tentan i miljörörelser och miljöpolitik. Jag faktiskt väntade på att professorn skulle säga det. Liksom skärp dig? 
Men nej. Mitt universitetstids första omtenta. Vilket inte känns topp för min prestationsångest, jag liksom känner mig sämst i världen och trög och värdelös :) Och det är inte ens fullt ut en omtenta utan det är lite komplettering. Men jag har aldrig slitit så hårt för en tenta? Skrev dygnet runt. Så det känns surt. 
Folk har väl omtentor hela tiden och jag ska bara suck it up. Men de TÄRDE på egot :) Så nu ska jag försöka förstå lite bättre va Foucault menar med makt och governmentality. Sen ska jag fortsätta fira min födelsedag hos mina föräldrar. Sen ska jag ta ikapp allt jag ligger efter med i nya kursen eftersom island gav mig FEBER när vi kommit hem så har missat en hel del i klimatförändringskursen. SUCK 
25 verkar veligt om det kmr bli ett bra år eller ett extremt dåligt.  Wish me luck med studierna för tydligen behöver jag det. UGH

Kommentera här: