Sigöldugljufur och trädgårdshäng

En tom och konstig helg för jag hade rummet själv för första gången på 1.5 månad!? Elli har fyllt år så hennes kille var här och hälsade på/hyrde en van så jag hade rummet själv??? Trodde jag skulle dö i lyx men kände mig helt ärligt ensam. Kändes konstigt att våningssängen stod tom och man inte vaknade med någon. Tur man har 6 andra roomies att terrorisera(null)
 
(null)
Mycket random från veckan men ja. En fullspäckad lunch som tog upp hela bordet. Värd att dokumentera. 
(null)
 
(null)
Den nya favvolåten på repeat. Jag och Eira har full on rave vid vårt arbetsbord
(null)
En svensk husmans dag
(null)
 
(null)
Vi kladdritade. Gjorde lite yoga i solen. Tog naps. Jag och Eira snodde Lauras jongleringsbollar och försökte lära oss, jag kunde multitaska ca noll och tappade allt hela tiden (så jag fick träningsvärk i röven av att böja mig ner och plocka upp dom hela tiden) medan Eira va en NATURBEGÅVNING och kunde ha typ tre st direkt
(null)
 
(null)
 
(null)
Jag bakade cheesecake och vi hade filmkväll. Det regnar köttbullar. Alla tryckte ihop sig under en lång filt
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Jag har jobbat helg tillsammans med Laura, Någon timma på morgonen och timma på em. Vi täcker över träden i några av växthusen men plast så dom ska tro  det är mörk och att dom sover. Det är ganska tungt gå med plasten som är stora som lakan och blöta. Tar typ en halvtimma ta ett växthus. När det är ljust fortsätter dom bara växa så rötterna inte får plats. Men nu tvångslägger vi dom. Och väcker dom varje morgon med att skrika på dom när vi sliter av plasten. DAGS ATT VAKNA GRANBEBISAR. ANyways. Efter vi jobbat idag så åkte vi till ett litet vattenfall. (också hur mycket kamrat/caring att vi tog på oss jobbpass helgen när elli är bortrest så vi inte kan åka långt bort utan henne?)
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Som att någon hält färgämnen eller klor i vattnet. Spökvattnet spred sig. 
(null)
 
(null)
 
(null)
Valley of tears!! Sigöldugljufur!
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Vi trodde vi skulle behöva gå 9 km enkel väg men visade sig bara vara 4. Det bästa felräkningen vi någonsin gjort. Benen var tacksamma.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Åkte till ett katedral (ska bara finnas 2 st i hela island, resten är kyrkor) där vi var tveksamma vad skillnaden egentligen var på en kyrka och katedral. Skillnad på biskop och präst. Man är så allmänbildad. Skillnad på norsk och svensk konfirmation (Maria berättade att det typ inte ens var så kristet i norge utan man fick bara saker och snackade extensiellt men utan religion?). Vi hade lite technorave där inne då det var så fint ljus från glaset. Tänkte på Way out west där hemma. Tystnaden vs vimmel. Vet inte vart jag helst hade velat vara
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
Fikade på hotellet bredvid katedralen. Lite våfflor och te. Eira snodde koppen för att göra det mer fotogeniskt. En liten influencer. 

Jag hade intervju med ett jobb i Kiruna i veckan, rly hope i get it. Deras personalboende har inte ens våningssäng utan man har eget rum. Egentid!! ensamtid!! ENSAMHET. Mixed feelings. Hoppas väldigt mycket på att få det, att få vara i norrsken och hundspann och SNÖ. även om det är mörka månader kommer det lysa upp. Att få säsonga lite till. Att träffa nya gosiga människor i norr. (att ha något figured out). Varför va turist när man kan JOBBA med turism.

Kommentera här: